Skargi i wnioski
Komendant Powiatowy Policji w Piasecznie w sprawie skarg i wniosków przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek (będący dniem roboczym) w godzinach 16:00 -18:00.
Przyjmowanie, rozpatrywanie, załatwianie skarg i wniosków należących do kompetencji Komendanta Powiatowego Policji realizowane jest przez Zespół Kontroli Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie. Funkcjonariusze w sprawach skarg i wniosków przyjmują interesantów od poniedziałku do piatku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach 8:00 - 16:00.
Poza wskazanymi dniami i godzinami, pisemną skargę do Zespołu Kontroli Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie, można wnieść za pośrednictwem:
- urzędu pocztowego, kierując przesyłkę na adres: Zespół Kontroli Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie, ul. Kościelna 3, 05-500 Piaseczno.
- faksu: 47 72-45-207
- e-mail: komendant.piaseczno@ksp.policja.gov.pl
- platformy e-PUAP
Warunkiem załatwienia pisemnej skargi (wniosku) jest podanie adresu pocztowego do korespondencji, bowiem zgodnie z § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania. Nie ma możliwości składania skarg telefonicznie.
Skarga powinna zawierać:
- imię i nazwisko skarżącego;
- dokładny adres zamieszkania/korespondencji (miejscowość, kod pocztowy, ulica, numer domu, numer mieszkania);
- dokładny opis zdarzenia.
Skargi na działalność Policji można kierować do kierowników jednostek Policji, jak również składać bezpośrednio do
Rzecznika Praw Obywatelskich:
Rzecznik Praw Obywatelskich,
Aleja Solidarności 77,
00-090 Warszawa
Przyjęcia Interesantów:
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
poniedziałek w godz. 9.00 - 17.00
od wtorku do piątku w godz. 9.00 - 15.00
telefon: (22) 55 17 760, 0-22 55 17 811
centrala: (22) 55 17 700
Pełnomocnik Terenowy w Gdańsku (dla woj. zachodniopomorskiego,pomorskiego, warmińsko-mazurskiego)
ul. Chmielna 54/57
80 -748 Gdańsk
sekretariat (+ 48) 58 764 73 02
Przyjęcia interesantów:
telefon (+ 48) 58 764 73 06
poniedziałek w godz. 10.00-17.00
wtorek, środa, czwartek w godz. 9.00-15.00
Pełnomocnik Terenowy w Katowicach (dla woj. śląskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego)
ul. Jagiellońska 25 pokój 122
40 – 032 Katowice
telefon (+ 48 32) 72 86 800
Przyjęcia interesantów:
poniedziałek, środa, piątek w godzinach od 9.00 do 15.00
wtorek w godzinach od 10.00 do 17.00
Pełnomocnik Terenowy we Wrocławiu (dla woj. dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego)
ul. Wierzbowa 5
50 - 056 Wrocław
sekretariat (+ 48) 71 34 69 115
Przyjęcia interesantów:
telefon (+48) 71 34 69 100
poniedziałek, wtorek, czwartek w godzinach od 9.00 do 15.00
środa w godzinach od 10.00 do 17.00
Zgodnie z art. 225 § 1 Kodeksu postępowań administracyjnych
„Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych”.
„Granice tej ochrony wyznacza zgodność z prawem działania osoby składającej skargę lub wniosek. W związku z tym ochronie nie podlega osoba, która poprzez wniesienie skargi lub wniosku narusza dobra chronione innych osób, dopuszczając się przestępstwa oszczerstwa, zniesławienia lub zniewagi, albo też ujawnia prawnie chronione informacje”.
J. Borkowski, w: Adamiak, Borkowski, Komentarz 2004, s.813.
Linki: strona główna RPO - www.rpo.gov.pl, formularz elektroniczny http://www.rpo.gov.pl/wniosek/